logo
Зворотний дзвінок

Консультация

Expografica > Новини > Міська архітектура і реклама

Міська архітектура і реклама

Подумайте:  якщо зовнішню рекламу розробляти у відриві від архітектурного плану, вона може бути ніким не поміченою. Це станеться через архітектуру з якою вона зіллється. З іншого боку, реклама може виділятися на тлі архітектури і, навіть, затьмарювати її. Сьогодні такі приклади просто в кожного на виду. Щоб такого не траплялося, потрібно дотримувати баланс між рекламою і архітектурним планом місцевості.

Видатний американський архітектор Роберт Вентурі вперше звернув увагу на такі проблеми встановлення реклами і спробував знайти рішення ще в 60х рр. минулого століття. Нетипова для сучасної архітектури ситуація з активним перенасиченням рекламою, була проаналізована ним, в статті «Чому вчить нас Лас-Вегас». Після аналізу ситуації його висновки були такими: при активному включенні реклами міняється порядок просторової організації великих міських комерційних центрів. Він вважає, що  такому порядку, повинно відповідати «суперечливе поєднання» чіткого порядку доріг з різноплановою архітектурою і рекламою комерційного характеру. Ця думка сильно різнилася із затвердженими раніше і дуже поширеними ортодоксальними поглядами,  на те, що міське середовище повинне формуватися як «ансамблева цілісність», без яких-небудь протиріч.

Image_EG422

Сьогодні помилково було б ігнорувати висновки Вентурі, тим більше  заперечувати їх. Адже класичне «ансамблеве» планування міського середовища, в умовах сучасності, має мало спільного з реальністю. Реальна ситуація виглядає по-іншому, в центрах міст відбувається спорудження або реконструкція в основному будівель комерційного призначення, які й призначені для розміщення реклами. Не дивлячись на будівництво величезних комплексів, відбувається поступове заповнення архітектурного простору рекламою, внаслідок чого архітектурне тло остаточно міняється. В таких умовах неможливо зберегти традиційну цілісність міського середовища. Окремі випадки втілення в життя комплексних планів по забудові центрів,  з неквапливим, але упевненим наповненням їх рекламою,  слугують лише підтвердженням цього безперечного факту.

Чи може це означати, що проблема дотримання гармонії  між архітектурою і рекламою не має рішення? При детальному розгляді —  зовсім ні, якщо сприймати принцип цілісності більш глибоко і широко: він не повинен сприйматися як нова «суперечлива реальність», але також і не як класична «ансамблева цілісність». Він вбачається в об’єднанні цих елементів середовища,  основою цього об’єднання,  слугує яскраве розкриття якостей кожного з них,  за умови встановлення гармонії між ними. Якщо говорити інакше,  головна проблема — це вирішення конфлікту між архітектурою і рекламою. Досить таки складно все це осмислити, не кажучи вже про втілення на практиці, але це єдиний шлях виходу з важкого стану, в якому знаходиться сучасна реклама, що включається в архітектуру. Іншими словами, щоб дотримуватися цього принципу, необхідно виконувати серйозну роботу  для художнього оздоблення реклами, із суворим дотриманням характеру навколишньої архітектури.